«

»

Print this Příspěvek

Volný čas v dětských kresbách

Jak si představují děti volný čas? Co pro ně znamená mít volno a dělat cokoli?

Tyhle obrázky nám nakreslily děti od 6 do 13 let z několika moravských škol a družin.

Be Sociable, Share!

    Permanent link to this article: http://www.vemeste.cz/2012/03/volny-cas-v-detskych-kresbach/

    84 comments

    Skip to comment form

    1. Alice Bysková, PVČ 1

      Po shlédnutí obrázků souhlasím s kolegy, že zadání nebylo jednoznačné. Napadlo mě tedy, že otestuji svou 9-ti letou dceru. Požádala jsem ji, aby mi nakreslila, jak by chtěla trávit svůj volný čas. Vůbec mě nepřekvapilo, že mi donesla obrázek s počítačem. Na otázku, proč zrovna počítač, odpověď byla jednoznačná – no protože mi ho zakazuješ. Poprosila jsem ji tedy ještě jednou, ale tentokrát, jak nejraději tráví svůj volný čas. Výsledek, nádherný obrázek, na kterém celá rodina bruslíme na kolečkových bruslích. A o to jde. Myslím si, že pro děti je velmi důležité, jak a k čemu jsou vedeny a také, jak se jim rodiče věnují. Ale po shlédnutí všech kreseb, kde plno dětí tráví svůj volný čas pohybem, v přírodě, se zvířátky, to s námi rodiči asi zase tak hrozné nebude :))

    2. Eduard Kocian

      Po shlédnutí obrázků jsem byl opravdu mile překvapen, jak se děti s tímto tématem vypořádaly. Je samozřejmé, že v dnešní době jsou na obrázcích dětí počítače, televize apod., které do volného času dětí zasahují zrovna ne malým dílem. Na obrázcích je však stále hodně sportovní tématiky, kterou dlé mého názoru kreslili převážně chlapci. Dále jsou zde v hojném zastoupení obrázky rodin na dovolené, moře a pláží, které dle mě kreslily spíše dívky. Je zřejmé, že doba se mění a s tím i trávení volné času dětí. Nicméně se domnívám, že i přes všude přítomnou výpočetní techniku, si lidé začali uvědomovat, co pro lidské tělo znamená pohyb a snaží se děti vést tímto směrem, což je pro naši budoucnost příznivá zpráva.

      1. Eduard Kocian

        MVČ 1. ročník

    3. Martin Novák PVČ 1

      Tak jsem se prokousal obrázky a můj názor na ně je že dětí které je kreslily do nich dali kus sebe a vyjádřili zde své představy a žážitky. Je tady velká škála obrázku se zvířatky, rodinou, kamarády. Je zde i pár obrázků kde je PC, X-box nebo obchody či škola. Velký vliv na trávení volného času mají jejich rodiče. Bohužel spousta z nich na to nemá čas. Ale na druhou stranu těchto pár obrázků naznačuje že děti umí trávit volný čas aktivně což je v dnešní době pozitivní. A proto věnujme dětem maximu času budou nám za to velmi vděčné.

    4. Veronika Živělová

      Všechny obrázky jsou bezesporu nádherné, dětské a nejde o to, jak jsou graficky zpracovány, ale o to co nám dospělým, kteří bychom už zřejmě malovaly jiné věci má říct. Mě osobně říkají: ,,Zastav se na chvilku, nespěchej a podívej se, jak může být volný čas zábavný“. Moc mne potěšilo, že zatím děti pořád dávají přednost aktivnímu trávení volného času. Jsou zde zastoupeny snad všechny druhy sportu, láska ke zvířatům, hlavně koním, rybaření, chození na houby atd. Všechny tyto obrázky nám mohou všelicos napovědět, především to, že to s nimi není tak špatné. Mé představy byly takové, že naprostá většina z nich, touží trávit volný čas u PC, TV, nákupních centrech kinech a jinde.
      Všem dětem přeji, aby volný čas využívaly se stejnou radostí a náplní, jak můžeme vidět na kresbách.

    5. Tereza Lasáková, PVC

      Když jsem si prohlédla všechny tyto obrázky, působilo na mě pozitivně, že mnozí rodiče již myslí na to, jak efektivně tráví volný čas jejich děti. V dnešní uspěchané době je těžké zkloubit zajištění rodiny a ještě hodnotně trávit čas se svými ratolestmi. Díky trendu využívat volný čas pro pobyty venku, sporty a pohyb jdou dospělí příkladem dětem. Myslím si, že jestli budeme takto působit na naší nejmladší generaci dále, je možné, že v nich vzbudíme ještě větší zájem o přírodu a dobře strávený volný čas se svými kamarády a rodinou. I obrázky uveřejněné na těchto stránkách vypovídají o tom, že období sezení u počítačů a televizí se může ještě omezit nebo zcela vymizet, protože již nyní převládají obrázky krásně a zážitkově prožívaného volného času.

    6. Peter Slováček

      Předpokládám, že každé dítě nakreslí to co ho zajímá nebo to čemu se věnuje a nebo případně to po čem touží a případně se mu to třeba i zakazuje. Jsem rád, že tyto nápadité obrázky mnohdy zobrazují pohyb, zvířata a zábavu. Je mi ovšem smutno z obrázků na kterých jsou televize, počítače PC hry a násilí. Sám u svých dětí koriguji množství této zábavy a naštěstí mám jen děvčata, které touží po hrách typu Barbie anebo SIMS. Celkově obrázky hodnotím jako nápadité a vyjadrující pocity dětské duše.

    7. Jiří Prasek (MVČ)

      Je vcelku zajimavé, že na většině obrázků převládají venkovní aktivyty a ke všemu sportovního rázu. Byl jsem tímto zjištěním docela mile překvapen, což značí, že děti jenž tyto obrázky kreslily jsou dobře vedeny svým okolím a zjevně nejsou odkázány jen na virtuální svět na PC. Vyvrátilo to mé nejhorší předpoklady. Jen tak dále.

    8. Jakub Svoboda, PVČ 1

      Upřímně řečeno jsem byl toho názoru, že dnešní děti tráví počítače a televize většinu svého volného času. Jsem proto rád, že výše uveřejněné kresby dětí mě z tohoto názoru (až na pár výjimek potvrzujících pravidlo) vyvedly. Mohu směle konstatovat, že vize dětí ohledně volného času se zase tolik neliší od těch, které jsem měl jako malý já. Vévodí sport na čerstvém vzduchu a objevování nových míst v rámci cestovatelských „misí“. Děti pojaly úkol velmi nápaditě, místy s vtipem a zdravým rošťáctvím (TNT na ZŠ Spojenců). To jediné, co mi chybí je ona touha po neznámu a dobrodružství. Možná je to však jen nostalgický povzdech někoho, kdo dětství trávil v lese po nejrůznějších bunkrech. Možná, že dobrodružství dnes skutečně plnohodnotně zastoupí kanál National Geographic. (:

      Děkuji za hezký úkol, hezký den.

    9. Renáta Kopečná, PVČ 1

      Obrázek dítěte je pro mě, jako pedagoga, okno do dětské duše. Dětská kresba nám toho může říct spoustu o vývojové úrovni dítěte, o citovém prožívání dítěte, o úrovni senzomotorického vývoje a zrakovém vnímání.
      Po shlédnutí všech obrázků můžeme vidět značné věkové rozdíly. U sedmiletých a osmiletých dětí můžeme pozorovat obrázky plné fantazie, u devítiletých a desetiletých postavy kreslené z profilu a v pohybu.Po desátém roku již zájem o kresbu opadá, děti jsou k sobě kritičtější, ale kresba je detailnější.
      Obrázky hýřící pestrými barvami malují spíše extroverti, zato introverti volí spíše málo barev či tužku.
      Z mého pohledu je znát, zda dítě navštěvuje pravidelně nějaký zájmový kroužek, který je zároveň i jeho koníčkem nebo je volba trávení volného času jen na něm samém. Starší děti kreslí svět z jejich pohledu, jak ho vidí,cítí oni sami a ne jaký doopravdy je. A proto bychom my, dospělí, rodiče či pedagogové, neměli kresby našich dětí brát na lehkou váhu a určitě je v tomto směru podporovat, protože kresba je v životě dítěte stejně přirozená jako pohyb.

    10. Simona Žůrková PVČ1

      Nevím, jak přesně znělo zadání co má na obrázku být, ale děti si poradily. Myslím, že kresby ztvárňují přání, sny a prožitky svých autorů. Je velmi milé a pozitivní vidět barevnost dětské fantazie, energii, která z obrázků vystupuje. Pokud můžu vyslovit svůj názor, obrázky se mi líbí. Jsem překvapená,jak se na malém množství obrázků objevuje televize či počítač. Většinou se zde objevují především sportovní aktivity a pobyt v přírodě se zvířaty, s rodiči a kamarády. Přeji všem, aby si tento způsob trávení volného času uchovali i v dospělosti.

    11. Jiří Javorský

      Při prohlížení obrázku,jsem si vzpomněl na mé detství. Vždy jsem se těšil na hodiny výtvarné výchovy. V tomto předmětu jsem se mohl ponořit do sve fantazie a tvořit. Jsem velice rád, ze v dnešní uspěchané době se ještě u dětí najde zájem namalovat obrázek. Z obrázku je patrne,že děti navštěvují Zuš či nějaký výtvarný kroužek. Dětská fantazie je neomezená,čistá a hlavně ještě málo ovlivněna dnešni komerční dobou. Určitě je potřeba v tomto děti podporovat. Obrázky na mě působí pozitivně a po zhlédnutí jsem si sám namaloval obrázek…

    12. Nikola Slezáčková

      Ačkoli by se zdálo, že děti táví většinu času u počítačů, jak je i častým tvzením pedagogů a rodičů, z kreseb to zrovna nevyplývá, podle obrázků bych usoudila, že se rodiče stále dětem věnují (většina obrázků pravděpodobně s rodiči a zážitky s nimi), je zde i dostatek venkovních aktivit, berme to jako pozitivní motivaci a nezatracujme děti na základě tvrzení ostatních, že „je nic venku nezajímá a sedí jen u počítače“, podle obrázků právě z těchto venkovních a společných aktivit mají nejlepší zážitky

    13. Kateřina Pokorná, PVC

      Obrázky jsou velmi různé. Jak už je zde řečeno, každé dítě je jinak vedeno a jinak vnímá volný čas. Podle obrázků soudím, že děti žijí v harmonické rodině. Používají barevné a pestré barvy a nemalují nic ponurého. Výborné je, že děti navštěvují kroužky. Jsou mezi svými vrstevníky, naučí se mnoho věcí a dělají co je baví, což je velmi důležité. Je vidět, že všechny dětí netráví volný čas jen u televize a počítače, ale i venku při hraní her, s rodinou, kamarády a zvířaty. Obrázky jsou povedené, je vidět, který obrázek malovalo starší dítě a který malovalo mladší dítě, ale všechny jsou moc pěkné.

    14. Ivo Horák MVČ1

      Když jsem si prohlédl zde uvedené obrázky, dospěl jsem k názoru, že děti mají bujnou fantazii, některé jsou velmi kreativní a nadaní. Je zde patrný vliv moderní společnosti a moderních technologií. Spousta děti má malou představivost a nedokáží interpretovat své představy a sny na papír, nejsou tedy tak zručné. Je to dáno i tím, že spoustu volného času tráví o samotě u televize a hlavně v poslední době i u počítače, který je třeba používat v rozumné míře a dítě i částečně „hlídat“. Naopak spousta obrázků na mě působí velmi kladně, až téměř dokonale. Některé děti mají velkou představivost, jsou velmi kreativní. Je zde možná i vidět přístup rodičů, kteří se svým dětem věnují a vedou je (dle mého názoru) správným směrem.

    15. Michal Novotný, PVČ1

      Při prohlížení těchto obrázků mě zarazil fakt, že velká spousta dětí si představuje trávení svého volného času u počítače, tv nebo v nákupním centru. Naštěstí se ale najdou i takové obrázky, na kterých se děti opravdu vyřádily a popustily uzdu své fantazii. Myslím si, že právě toto je pro nás, jako možná budoucí rekreology, velká výzva, aby děti co nejvíce aktivně využívali svůj volný čas.

      Napadá mě ještě otázka – proč se na velkém množství obrázků objevuje motiv koně?

    16. Kamil Bilik MVČ 1. ročník

      Po shlédnutí obrázků jsem dospěl k názoru, že na kresbách znázořnují svůj prožitý den. Mnoho dětí zde znázorňují počítače, televize a nákupní střediska což není dobře, ale bohužel je to vše způsobené dobou a výchovou rodičů, avšak na druhou stranu, se zde objevují obrázky s tématikou venkovních prožitků. Myslí si, že se tato situace bude pomalým tempem měnit, lidé budou čím dál více vyhledávat venkovní volnočasové aktivity a to z toho důvodu, že lidé jsou dál více ve stresu a budou vyhledávat různé varianty relexace.

    17. Andrea Wenhardtová

      Dnešní děti tráví u počítače spoustu času a proto my jako jejich rodiče je musíme vést k tomu, aby se věnovaly jiným aktivitám. Je dobře, že existuje takováto stránka a my máme možnost nahlédnout do dětských duší. Obrázky jsou moc hezké a díky ním můžeme odkrýt myšlenky, přání a pocity dětí. Děti většinou kreslí to co je zajímá čím se zabývají a mnoho z nich vyjadřují pomocí obrázku svá přání. U mladších dětí v1. – 2 třídě si můžeme všimnout jak pracuje jejich fantazie malují spíše svá přání. U starších dětí vidím, že malují spíše aktivity, kterými se zabývají. Je dobře, že se děti těmto aktivitám věnují a na nás je, abychom je v tomto směru podporovali.

    18. Petr Zahradníček MVČ 1

      Po shllédnutí všech obrázku,kterých je 200 jsem dospěl k docela překvapivému názoru ,že u dětí pořád převažuje pohyb,příroda,zvířata nad počítači a dalšími věcmi konzumní společnosti.Docela zajímavé bylo zamyšlení zda obázek kreslil kluk či holka.Myslím si, že kluci spiš kreslili volný čas a počitače.Na druhou stranu děvčata kreslila obrázky s tématikou dovolených a ZOO.Na závěr bych chtěl říct, že rodiče v dnešní době nemají moc čas na utváření volného času pro svoje děti a tady vzniká šance pro nás studenty a absolventy Rekreologie.

    19. JOHNOVÁ Yvona, PVČ1

      Při prohlížení obrázků je vidět, jak každé z dětí je ovlivněno prostředím a svými sny. Co chtějí v životě zkusit nebo už to zažili. Nebo mají v sobě z dané aktivity, tak silný emotivní zážitek, který přenášejí na list papíru. Všechny obrázky jsou nádherné a krásné. Děti jsou moc šikovné a talentované.

    20. Strmisková Alena MVČ

      Podle mého názoru, některé obrázky znázorňují trávení volného času dětí, ale ostatní jsou spíše přání jak by svůj čas chtěly trávit. Vše je způsobeno tím zda na ně mají rodiče čas či pracují celý den a tak děti bývají celý den samy doma a nikdo je nevede ke sportu či jiným užitečným aktivitám. Dnešní děti často sedí celý den u televize nebo počítače a to je vidět i na obrázcích. Některé děti nakreslily různé sporty, které zřejmě navštěvují a chodí tam rádi. Ostatní děti, kteří nebyly vedeni ke sportu nebo jiným aktivitám, nevědí jak svůj volný čas využít a tak sní o tom co by chtěly dělat. O tom co děti dělají ve volném čase podle mě rozhodují rodiče, kteří by je měly už od předškolního věku vést k nějakým činnostem, které jejich děti budou bavit a budou se jim věnovat i ve vyšším věku.

    21. Najdekr Lukáš MVČ

      Nejsem pedagog, ani majitelem OK elektrospotřebiče, takže můj názor nebude tolik sofistikovaný jako jiné. Nicméně když se podívám na zadání, čekal bych, že 90 procent obrázků budou nakreslené počítače a facebooky apod. Maximálně jeden kůň od Marušky z Horní Dolní. Při prohlížení jsem však byl mile překvapen širokým spektrem zájmů dětí v uvedeném věku. Od výše uvedených počítačů, přes sport až po adrenalinové hry viz. demolice školy apod. Jak jsem si mohl všimnout, tak hodně dětí touží nebo tráví svůj volný čas sportem a to i v přírodě. A to by mělo zajímat a hlavně inspirovat nás, zasvěcené, že nad současnou generací dětí není třeba lámat hůl a je potřeba s touto generací pracovat, aby nám u těch počítačů nezakořenila.

    22. Jaromír Petřík MVČ

      Dobry den,
      Obsah obrazku pro me neni zadnym velkym prekvapenim. Deti maluji vesmes to, s cim se bezne setkavaji ve svem okoli – v rodine, ve skole, v krouzcich. Temata, ktere se pokusily znazornit vypovidaji zaroven o jejich snech, oblibenych cinnostech nebo cinnostech na ktere maji prave tu posledni vzpominku. Proto muzeme videt obrazky s pocitaci, vyjevy z akcniho filmu, pobyt s rodinou v prirode atd. Co je rozhodne pozitivni je skutecnost, ze zustaly zachovany temata s pohybovou aktivitou, rekreacni motivy. Je motivujici pro nas studenty, ze neprevladaji motivy s pocitaci, zabava v obchodnim centru atp.

    23. Pavlína Zdařilová MST

      Dětská kresba je velmi důležitá, pro dítě je prostředkem jak může vyjádřit sebe sama. Děti kresbou do kresby promítají svoje pocity a myšlenky, které by ještě nedokázaly popsat slovy. Po shlédnutí těchto obrázků jsem většinou velmi dobře dokázala odhadnout pohlaví dětského autora. Často se zde opakuje tématika sportu, dovolených, trávení volného času v přírodě a se zvířaty, což vypovídá o tom, že jsou tyto děti vedeny k různým aktivitám, tráví čas s rodinou, v přírodě, na výletech a jsou plní emocí a zážitků. Rozhodně mě znepokojily kresby s bombou ve škole, nebo zbouranou školou, které se opakovaly minimálně třikrát. Podle mého názoru by se tato tématika zde neměla vyskytnout vůbec, v tomto případě by bylo nejvhodnější zabývat se příčinou, co k tomu dětského autora vedlo a prokonzultovat to s odborníkem. U ostatních kreseb se projevila dnešní doba počítačů, počítačových her a televize u dívek obchody s oblečením a líčením. U dětí v tomto věku by byla škoda, kdyby si nejpěknější období dětství strávili u počítačů a televize. Je na rodičích, učitelích a na nás abychom jim ukázai i jinou cestu, vedli k všestrannosti, kreativitě a možnosti se realizovat.

    24. Renáta Vaďurová MVČ

      Shlédnutí těchto kreseb žáků ve věkovém rozmezí 6-13 let nám jistě poskytne hodně informací a vypovídá o spoustě věcí nejen jednotlivých „umělců“.

      Tématem většiny obrázků byly volnočasové aktivity. Převažoval sport, cestování, relax, na mnohých byla vyobrazena zvířata. Mile mne překvapilo, že ne zrovna málo dětí si pod pojmem volný čas představí kupříkladu sport, ale knihu, což u dětí tohoto věku velice oceňuji. Navíc bereme- li v úvahu, jakým způsobem atakuje tuto věkovou skupinu naprosto odlišný fenomén v podobě počítačových her. Tento vliv se samozřejmě odrazil i na některých dalších pracích, ne ovšem v takové míře, jak jsem původně očekávala po shlédnutí prvních obrázků, kde tato tématika převažovala.

      Dávejme dětem příležitosti k trávení volného času zajímavým a hravým způsobem, aby počítačů a televizí, nejen na jejich kresbách, bylo méně a méně…

    25. Tomáš Pořízka PVČ1

      Po zhlédnutí dětských kreseb je rozeznatelný věkový rozdíl autorů. U dětí mladšího věku se často objevuje hra a pobyt v přírodě, barevnost obrázků a časté úsměvy ve tvářích nakreslených postav. Mladší děti vyjadřují svými obrázky své touhy a přání , na rozdíl od starších dětí, které kreslí své obrázky realisticky a svým pohledem na svět. Mnohokrát se vyskytuje téma zážitků letních dovolených. K mému překvapení, se počítačová tématika na nakreslených obrázcích objevuje minimálně, převažují fyzické a sportovní aktivity.
      Dle mého názoru je velmi pozitivní, že v dnešní době počítačové techniky, mají ještě děti v podvědomí fyzickou aktivitu.

    26. Roman Štolfa MVČ1

      Obrázky podle mého názoru dokazují jak dětský svět může být pestrý. Jsou odrazem naší společnosti. Často jsou obrázky rozděleny na několik částí nebo v jednom obrázku znázorňují mnoho aktivit.
      Podle mne (a obrázky to dokazují) žijí děti v extrému. Jsou hodně aktivní, nebo extrémně pasivní. Tak jako jejich rodiče….
      Těší mne, že se často objevuje motiv přírody. Motiv výpočetní techniky lze očekávat…

    27. Veronika Klementová MVČ 1

      Upřímně, nesmírně se mi ulevilo, když jsem na obrázkách viděla minimum počítačů. To, že děti rády tráví, nebo by rády trávily svůj volný čas venkovními aktivitami, je pro mě velmi pozitivní. Navíc jako instruktorku potápění mě velmi potěšilo, že se opakovaně na obrázcích objevovaly aktivity u vody. Dalším pozitivem pro mě bylo, že děti preferují trávení času s rodinou či kamarády, jen málo obrázků znázorňovalo aktivity, kde nebylo potřeba „parťáků“.

    28. Ivona Flašarová, MVČ 1

      Proč dnešní děti tráví venku daleko méně času než děti předchozích generací? V dnešních městech existuje určitý okruh objektivních i subjektivních zábran vedoucích k tomu, že děti jsou nuceny trávit svůj volný čas převážně v místnostech. Mizí vhodné prostředí pro hru. Ubývá volného prostoru a zároveň pobyt venku může být i do jisté míry nebezpečný. Jedná se o zvýšený dopravní provoz a rizika, která pro děti z této skutečnosti vyplývají. Pak je tu smog, který je pro dětský organismus obzvlášť škodlivý. Rodiče a vychovatelé mají proto velké obavy z možného zranění, nezdravého prostředí, nečistoty a infekce. V některých městech k tomu přistupuje i pouliční kriminalita. To jsou hlavní, převážně objektivní faktory bránící tomu, aby si děti hrály více venku. K tomu pak přistupují faktory subjektivní, například obliba činností, které se nemohou odehrávat venku. Dnes je to zejména sledování televize a počítače (počítačové hry, internet). Ukazuje se, že těmto zábavám propadají hlavně děti z výškových budov. Jít ven znamená překonat řadu pater, což představuje nejen prostorovou, ale i určitou psychologickou bariéru. Hra doma s počítačem sice zlepšuje počítačovou gramotnost, ale na druhé straně vede k sociální izolaci, která má přirozeně neblahé důsledky pro další vývoj dítěte.

    29. Olomouc

      Je skvělé, že se tam vyskytují ještě věci jako je sport, příroda, koně… nakreslené počítače mě spíše děsí. Dostáváme se do doby, kdy si děti budou přírodu ukazovat akorát v encyklopedii a to ta encyklopedie ještě bude online.

    30. Jarolím

      Velmi povedená díla. Naše malá (5let) v jednom kuse kreslí princezny a sem tam nějakého koně. Tak doufám, že časem nepřejde čistě k počítačům a hrám. I když dnešní doba k tomu děti přímo vybízí a kdo se nedrží z davem jako by nebyl. Je to až smutné.

    31. Andrea Holubcová

      Z obrázků jde poznat, že děti mají svůj volný čas nějak organizovaný. Akorát mně překvapuje, že stašně málo dětí do svého volného času, má zařazenou rodinu. Je celkem možné, že to, že jsou s rodinou berou automaticky. Jinak obrázky jsou nádherné, šikovné děti.

    32. Radka Skýpalová

      Po shlédnutí všech obrázků  jsem byla mile překvapena různorodostí aktivit. V obrázcích se odráží dětské aktuální zájmy nebo kreslí svoje přání, to, co by si děti přály dělat ve svém volném čase nebo kreslí, to co vidí kolem sebe. Obrázky jsou krásně barevné, protože na nich převládají venkovní aktivity, hojně je zastoupená voda, les. Děti rády tráví čas venku, v přírodě, neboť je to to nejlepší hřiště na světě.  Co mě překvapilo, že se na pár obrázcích objevila knížka, která je důležitá pro rozvoj osobnosti dítěte. Zastoupení kreseb počítačů či mobilů je zanedbatelné.

    33. Iveta Škrabánková

      Obrázky jsou krásné, převažuje příroda, sport, venkovní aktivity…a vyvrací tak všeobecnou představu, že děti nejraději tráví svůj volný čas na počítači.

      Dle mého obrázky vyjadřují více věcí. Jednak to, co děti skutečně dělají, pak to, co by chtěly dělat (včetně fantaskních výletů do kosmu 🙂 ), ale také je možné, že zejména starší děti mohly nakreslit to, co si myslí, že my dospělí považujeme za správné a chceme na obrázku vidět… Doufám, že takových (pokud vůbec) je menšina, protože to by nebyla pěkná vizitka naší výchovy…

      Celkově jsou obrázky nesmírně pozitivní a k nám dospělým vysílají celkem jasný vzkaz: My, děti, si takto přejeme trávit volný čas, tak nám to prosím umožněte a zkuste zajistit!

      P.S. My, dospělí, bychom si možná měli vzít z přání dětí alespoň někdy příklad…

       

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *